piątek, 31 marca 2017

Tydzień indyjski 1/3 Chlebki naan




Spróbowałam i zakochałam się .
Nie wiem dlaczego dopiero teraz...może ostry smak potraw mnie odstraszał .
Imbir zawsze kojarzył mi sie z przeznaczeniem w razie przeziębienia albo mdłości w ciąży . Przekonałam sie kiedy zaczęłam jesc sushi . Potem przyszedl czas poszerzenie horyzontów.
No i okazało się pysznie i juz planuje kolejne potrawy kuchni indyjskiej .
Dzis przepis na chlebki naan ,potem wołowina i salatka ze szpinaku .
Chlebki są nieodłącznym elementem kuchni indyjskiej .
Służą nam jako sztućce podczas jedzenia.
Lekko wilgotne doskonale układają sie w dłoniach ,jedzenie nimi to czysta przyjemność.
Zapraszam.

Skladniki na okolo 7 chlebków

-330 gram mąki pszennej
- plaska łyżeczka suszonych drożdży
- pół łyżeczki proszku do pieczenia
- pół łyżeczki soli
-1 jajko
-120 gram jogurtu naturalnego
-120 gram cieplego mleka
- dwie łyżki oliwy

Wykonanie

Mąkę wymieszać z solą , drożdżami i proszkiem do pieczenia.
Zrobić wgłębienie dodać pozostale składniki i wyrobić na gładkie ciasto .
Przykryć ściereczką i odstawić na godzinę w ciepłe miejsce.
Po tym czasie rozgrzać piekarnik do 180 stopni .
Ciasto podzielić na 7 części . Formować placuszki wielkości 15-20 cm średnicy.
Układać na papierze do pieczenia i piec około 10 -15 minut az do zezłocenia się i pojawienia sie pęcherzy na plackach.
Podawać z wołowiną i salatka ze szpinakiem .
Smacznego








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zielone pesto rzodkiewkowo brokułowe

  Sezon na nowalijki w pełni ,szklarnia reaktywowana z niecierpliwością czekałam więc na pierwsze nowalijki. Natką pietruszki, koperku, ruko...